Bovendien willen de organisaties dat McDonald’s stopt met het aanprijzen van
fastfood aan kinderen. Volgens de Amerikaanse krant Wall
Street Journal
, zal de brief te lezen zijn in verschillende lokale
kranten in de Verenigde Staten.

Slecht eten onder vuur
Bedrijven die reclame maken voor ongezond voedsel of snoepgoed voor kinderen
liggen in de VS in toenemende mate onder vuur. De afgelopen maand riep de
Amerikaanse toezichthouder de producenten van voedsel al op tot
zelfregulering in aanprijzen van voedsel bij kinderen.

Eten waarvoor reclame wordt gemaakt bij kinderen zou bij voorkeur gezonde
ingrediënten moeten bevatten en niet te veel zout, suiker, vet en calorieën.

Geen cadeautje meer bij Happy Meal
In de tussentijd wordt McDonald’s opgeroepen om te dimmen met het verleiden
van kinderen met onder meer de cadeautjes bij een Happy Meal en de inzet van
Ronald McDonald.

Lees ook:

McDonalds vervangt cassière door touchscreen

McDonald's nu ook aangeklaagd om Happy Meal

McDonald's boos op 'voedselpolitie' die Happy Meals wil
verbieden

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl